smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

SNÖJÄVLAR

Åh gud vad mycket snö det är. Det gör mig så lycklig. Jag får numera promenera till praktiken eftersom cykel är uteslutet och bussen kör tidtabellslöst i detta väder. Har kommit på att det är fantastiskt skönt att gå. När jag cyklar är jag ofta liiiiite seg att gå hemifrån att jag får cykla lite stressnabbt. Men när jag promenixar tänker jag att det kommer ta sån tid att jag går hemifrån mycket tidigare och ofta är på praktiken tidigt. Får dessutom nöjet att höra knarret under mina tjockisskor. Tog till och med en omväg hem för att få njuta av kaoset. Nu sitter jag med chokladglöggen i högsta hugg och lyssnar på STAAAAAAD IIIIII LJUUUUUUUUUS!!! Får passa på när Viktor inte är hemma. Fast det är i för sig den låten han kanske ändå kan se ett syfte med. Jag menar Tommy liksom. 
 
Sen är det ju väldigt synd om dem som ska resa och är beroende av bil för allt här i Östergötland är kaos. Men jag ska varken resa eller är beroende av bil så jag är löjligt nöjd. Har sett Julkalendern förresten, gillart!! Gillar att Hipphipp Julanta (heter hon det?) är med!! 
 
Idag var Jenny sjuk så var ensam på kontoret och fick massa skolarbete gjort. Lekte kontor och spelade Wordfeud med Maria. Sen hade jag ett vikariemöte istället för Jenny men det kom två så det var väl inget att skryta med. Imorgon ska jag gå på verksamhetsmöte utan Jenny och "bevaka våra intressen"... jorå. 
 
Några dagar sedan, innan snön, kom var det dramatik utanför fönstret igen
 
Viktor köpte mig en stjärna
 
Så här fint blev det och så här mysigt är det från där jag sitter nu
 
Uppmaning från min handledare när jag kom imorse
 
Mitt svar

Kommentarer

  • Viktor säger:

    Du kunde väl tänt ljusen innan du tog bilden för ännu mer myseffekt?!

    Svar: Kan väl inte stage,a bilder heller. Så här såg det ut. Jag gör mig inte till ;)
    Smulfrida

    2012-12-07 | 09:27:53

Kommentera inlägget här: