smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Höst

Nu börjar hösten. Officiellt i torsdags med första dagen i skolan men mentalt idag. Viktor åkte hem till Norpan igår och jag vinkade av honom på en regnig parong. Göteborg grät, Viktor! Men jag försöker vara positiv. Nu är det fan bara ett år kvar av denna tortyr. Två avklarade, ett kvar.

Idag var det storm medan jag tog cykeln till jobbet, en anledning till att ta de nya, fina jeansen jag köpte förra veckan. Har sånt extremt konsumtionssug!! Vill bara ha en massa saker, helst billig skit också trots att vi pratat hela sommaren om hur mycket värt det är att köpa ordentliga saker direkt med bra kvalité. Skit i det.

Hursomhelst, imorgon är det föreläsning igen hela dagen och det är med blandade känslor jag inleder denna sista termin. Försöker vara positiv och taggad till sista terminen och det verkar vara en fantastisk kurs, men det är tungt i starten. Känns tungt att sitta inne i skolan, känns tungt att beställa böcker, känns tungt att läsa de tjugo miljoner engelska artiklarna som ingår, det känns tungt att skriva hemtenta. Å andra sidan känns det som ett kul projektarbete vi ska hålla på med, jag har hamnat i en finfin grupp och lärarna verkar bra. Jag har heller inte åtagit mig några fasta jobbtider utan jag hoppar in vid behov. Två ggr denna veckan. Det känns väldigt bra att inte ha fasta tider samtidigt som det är skönt med lite extra inkomst och verklighetsförankring då och då. Påminna mig om varför jag läser och hur mkt jag tycker om att jobba som socionom.

Dock längtar jag mest till Viktor just nu. Skynda dig året att gå!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: