smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Smarta promenader

Jag har hört att det är bra att vara i nuet. Men det är faktiskt ganska härligt att vara i framtiden också. Viktor och jag tog nyss en lång promenad i mörkret och kylan vilket i sig är himmelens skönt. Men det bästa med våra prommisar är ju samtalen. Det finns inget som är bättre än man kommer ur sitt maraton av mysbyxa/pizza/godis/serier/datorn-på-magen och kommer ut och filurar lite. Vi är aldrig så smarta och kloka som när vi är ute och går. Speciellt i mörker har jag märkt. Det är så härligt att jag bara vill fortsätta och fortsätta. Men det finns ju en del mänskliga faktorer som gör att det inte funkar. 
 
Resten av helgen har också varit finfin. I fredags kom Siri hit och hängde och hon och Viktor jobbade lite samtidigt. På lördagen spenderade vi cirka 10 min på att försöka komma in i ALex och Hannas port för att överraska dem. Kan ju meddela att det är två portar man måste igenom med samma kod. Första porten kom vi in i men då hade vi knappat så mycket att jag bara mindes de två sista siffrorna i kombinationen. Fyllda av adrenalin gav vi oss på nästa dörr. Till slut kom vi in. Vi var väldigt exalterade och glada när vi ringde på och de var lite chockade och hade inte ens borstat tänderna!!!! Skämmigt tyckte dem, helt naturligt tyckte jag när jag snurrade mitt fettiga hår runt fingret. De har ju extremt välstädat och undanplockat... De kanske borde komma och överraska oss någon dag så de får se hur riktiga människor har det. Inte så undanplockat och rendiskat.
 
På kvällen cyklade vi bort till Lax som hade lite förfest. Jag hade väldigt kul och skradde så mycket att jag blev hes. När vi kom till trappan skrek min kropp att den inte in på den välfyllda dunkadunka lokalen och jag trampade hem och åt kvällsmacka. För övrigt, vad som är extremt kul är att Hanna kommenterade mina muskulösa armar igår på festen, och jag flexa dem inte ens!!!! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: