smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Hästflabb

Maria, fina systern, tyckte jag skulle benämna översta bilden på oss i förra inlägget som hästflabb. Ja kanske det men det är ett wonderlovely hästflabb! Hur skulle vi benämna de andra bilderna då? Förutom det mest uppenbara att vi alla är så fina så kanske nummer två skulle vara hjälmfrossa och nummer tre herr och fru Tinghus. Eller? 
 
Helgen har varit lugn och fin med en släng av lägenhetsklaustrofobi och ett frossande i How I met your mother. I fredags somnade jag i soffan klockan tio vilket föranledde att Viktor tyckte vi var som en tant och en gubbe... Jag är inte ett dugg tantig eller gubbig så det får i så fall han stå för. I lördags hetsade vi till simhallen för att komma i glappet mellan pensionärerna som är på plats vid öppning och barnen som skulle välla in efter 13 då det var någon slags familjedag. Det var mysigt men det var en grupp barn som tränade typ klädsim (hoppas jag) i pyjamas där en av grabbarna "simmade" (sprattlade) fram längd, efter längd kippandes efter andan. Helt sjukt. En längd mitt i bassängen och ingen runt om som hade direkt koll på honom, vad jag såg. Jag var tvungen att hålla ett vakande örnöga på honom hela tiden eftersom han såg ut att vara nära drunkning. 
 
Sedan var det lite fest på kvällen och söndagen tränade jag så hårt att jag skakade i musklerna efteråt och tittade på favvoserien resten av dagen. Kuligt. Har förresten haft en slags bakmani senaste veckan då jag bakat två sorters bröd, träningsbars (typ) och lite annat. Gillar när det blir så och när det finns eget bröd hemma. Känns väldigt lyxigt och detta innehåller både tranbär och nötter. Mums!
 
Varsågod, ett till hästflabb:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: