smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Juni

Nu börjar min summering av sommarens aktiviteter!
Sommaren började med juni. Juni började med en tenta. Kul. Juni fortsatte sen med att komplettera C-uppsatsen. Kul. Men det var jävligt kul att få den klar. Då började sommarlovet på riktigt! 
 
Vi åkte till Malmö och Köpenhamn med bästa Jonna och Niklas. Fin dag med shopping och köpepizza i Nyhavn som låg mycket längre bort än förväntat. Viktor och jag stannade kvar under kvällen och drack ett par öl. Träffade på en trevlig dansk på en trevlig gård där Viktor fick prova på sin dansk-kunskap. Den obefintliga alltså. 
Efter det tog på tåget hem och sjöng kyckling-låten under kyckling-bron i hyllie. Sen friade jag efter nattdoppet. Friade som i "vill du gifta dig med mig?" Det var en ny upplevelse för oss båda, men det tänkte jag skriva mer om sen! Jag menar, det är inte varje år man förlovar sig... 
 
Vi åkte till Österlen för lite förlovningsresa och hade det väldigt härligt. Badade inga kvällsdopp då det är sjukt kallt i östersjön!!! 
 
Efter en vecka på Österlen körde vi tillbaka mot Göteborg och våra vuxenjobb. 
 
Juni var en känslobergodalbana kort sagt med många livsviktiga stunder. Speciellt en. 
 
 
Färdkost mot Malmö
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: