smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Stor familj och festlig fest

I helgen var det familjhelg deluxe! Eller egentligen hela veckan. Viktor spenderade en natt i Stockholm med hela famillian och firade hans mammas 50års dag. Jag kunde inte vara med eftersom jag inte har fler semesterdagar från praktiken att utnyttja. Men lika glad var jag för det eftersom jag ändå skulle träffa dem onsdag för middag i lilla 30 kvm ettan och stort megakalas på lördagen. Varje gång vi ska ha besök så fixar alltid jag och Viktor, städar och donar för att det ska vara fint. Och varje gång känner jag mig osäker inför detta fenomen att allt ska se så fint och perfekt ut när man ska ha besök. Det stör mig lite att man stressar och fixar och sen är det ändå smutsigt då åtta människor rulltat runt i lägenheten och ätit pizza runt ett minibord. Å andra sidan vill man ju inte att det ska vara skitigt och snuskigt när man har gäster... Svårt det där. Ska återkomma om jag kommer på ett bra svar på detta fenomen. 
 
Det var mysigt att komma hem till svärfamiljen och jag hann med att träffa Emilia som jag inte sett på evigheter. Det är så härligt med såna vänner som bara finns där och som vet så mycket om en att man bara kan ta upp där man var sist för ett par veckor, månader sedan. Fantastiskt att jag har det så med flera vänner!! 
 
Festen var i alla fall riktigt festlig och man fick passa på att skyffla in maten mellan alla sånger som handlade om sprit och sånt. Var ungefär som att vara på studentskiva fast folk blev inte så dräggiga, här är det mer snack än verkstad (thank god). Hade riktigt trevligt och lyxigt att mamma och pappa var där. Men även väldigt konstigt att ha dem i den miljön, hemma hos Viktors familj och med deras bekanta där jag varit så himla mycket och så helt plötsligt är dem också där. Så KUL det var att sammanföra dessa världar! 
På söndagen åt vi lunch med paranteserna, som Ulla kallar dem, och Elin och Oscar. Saknade Maria och Nils men vet ju att vi ses om ett par veckor och det känns bra. Tycker så väldigt mycket om att umgås alla åtta, som i för sig nästan aldrig är... Men så här då, tycker väldigt mycket om Oscar och Nils och det känns självklart att de är med i familjen! Det känns väldigt fint att familjen blir större med svärfamilj och svågrar! 
 
Nog med kärleksförklaringar här kommer ett bildregn:
 
På väg till Göteborg, roligt resesällskap:
 
 
Viktor kom på ett nytt sätt att få väskan till stationen:
 
 
Jag promenerade ut ur Säve en dag, då ser det ut såhär:
 
 
Vi föreberedde festen:
 
 
Vi umgicks:
 
 
 
Och jag tog ut mina lurviga på en liten löptur efter en lång stillasittande dag på kontoret idag:
 

Kommentarer

  • syrran säger:

    underbart sätt att transportera väska på!!! ang städning innan gäster kommer, nu avslöjar jag mitt sätt; städa badrum o byt gästhandduk, städa kök om det skal användas ihop, el röj iaf o ta bort snusk. ös in allt löst i lägenheten/huset i ett rum eller utrymme som man kan stänga till, tänd ljus o evt brasa och om nödvändigt samla upp dammhögar men dammsug o dammtorka annars efter att gästerna gått hem så att det blir fint för er själv. som gäst tittar man inte på damm, och om man gör det så är det bara befriande att man inte kommer hem till ett perfekt hem. men snusk på toa o kök vill man ju inte dela med sig av. damm är rent smuts och toasmuts är smutsigt smuts. hepp!

    Svar: Ja visst var det smart!!! Smart städning där!! Försöker väl också hålla snusket borta men lite stök är okej. Dock är det ju lätt att bara kasta in överflödigt i en garderob (eftersom vi bara har ett rum i denna lägenhet och inte lyxen av att ha flera som vissa andra...)
    Smulfrida

    2012-11-18 | 19:09:54

Kommentera inlägget här: