smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Att köpa eller inte köpa

Jag förstår inte alla som kan beställa kläder och skor på internet. Jag har aldrig gjort det men varit sugen väldigt många gånger. Alltså har min oförståelse för andra inget att göra med att jag tycker det är fel. Nej, det har att göra med att jag tycker det är oerhört svårt att avgöra om saker kommer sitta fint på mig. Tänk om man kunde scanna (!) in en bild på sig själv och sen få se hur plagget skulle se ut just på mig. Eller skor, det är ju ännu svårare. Alla mina knölar och tår som ska få plats och trivas. Tänk så är materialet inte skönt? eller fel strl osv. Jag vet att man kan skicka tillbaka men jag tycker det dels verkar jobbigt och onödigt bök och dessutom måste man betala frakten. Herreminje. Anledning till att jag skrev detta inlägg nu är för att jag är väldans sugen på ett par skor jag sett på en webbshop. De kostar 100 kr på rean och är så där lockande fina. Ska jag slå till? Vad är egentligen hundra kronor för mig? Jag har fikat extremt lite denna månaden jämfört med vad jag brukar... Nu beställer jag dem. Chip!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: