smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Farhågor

Så var första dagen avklarad. Jag försökte att inte ha några förväntningar på dagen då jag inte träffat min handledare och att jag inte riktigt förstått min roll på denna nya arbetsplats.. Det är inte handläggare eller kurator där det kanske i alla fall är lite klarare vad man ska göra. Men oj vad spännande det var idag. Det känns helt rätt och jag är överlycklig över min fina, fina handledare Jenny. Hon är rak, ärlig, öppen, omtänksam och verkar vara grym på sitt jobb (om man nu kan avgöra det efter en dag...). Jag kände mig direkt inkluderad och att mina åsikter och tankar är värdefulla, stora som små. Det är högt i tak här. Jag vet att det bara är första dagen men det var ett bra intryck jag fick och min magkänsla är att detta kommer bli kul och bra. Men det bästa av allt, tror jag, är att mina farhågor över att känna mig liten och oerfaren inte alls införlivades. Tvärtom. Jag kände mig delaktig och vuxen. 
 
Då jag skriver dagbok om detta i en uppgift från universitet har jag inget behov av att skriva mer exakt vad vi gjort och rent sekretessmässigt anser jag inte det korrekt heller. 
 
Efter arbetsdagen var jag lättad, slutkörd i huvudet och lite lätt koffeinhög så jag tog en promenad i stan för att unna mig en ny bok och köpa lite mat. Hemma gjorde jag en god (stark!) wok med sojabitar och ris, diskade, läste min tråkiga bok för att kunna påbörja min nya spännande bok och påbörjade ett syprojekt (dvs packade upp symaskinen, tog fram alla grejer, läste i instruktionsboken hur man gör ett knapphål och satte sedan över överdraget för att nu sitta i soffan med en kopp te och reflektera lite över min fina dag. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: