smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Första inlägget

Jag funderar på varför jag startat denna blogg. Är det för att jag vill visa upp mig? Visa att jag har ett inspirerande liv som folk bör avundas? Nej, det är inte därför jag valt att börja blogga. Jag är en listälskande person och jag tror det blir lättare för mig själv om jag listar mina skäl. Kanske behöver jag själv få lite koll på varför.
 
- Jag läser en del bloggar av helt olika slag och inspireras åt olika håll. Det innebär att när jag läser en blogg är jag övertygad om att jag borde bli mer si eller så. Träna mer, träna mindre, vara ute mer, mysa mer inne, laga nyttig mat, laga mat utan eftertanke... Jag tror jag vill hitta mig själv i djungeln av olika intryck. 
 
- Jag har förvirrat försökt komma på ett sätt att skapa ett forum där jag kan samla mina tankar, recept, träning och ideér, kanske detta är ett bra sätt?
 
- Jag vill påminnas och kunna se tillbaka var alla fina stunder tar vägen.
 
- I höst ska jag praktisera och jag tror att ett aktivt reflekterande både genom dagbok och här kan hjälpa mig samla mina tankar och utveckla mig.
 
Ja det var väl det för nu. En punkt i framtiden kommer kanske bli att mina nära ska kunna ta del av mitt liv men än så länge är inte det är utvecklad punkt. Kanske för att jag är emot att ständigt vara uppdaterad om varandras liv. 
 
Tänkte skriva, 'den som lever får se' men så slog mig tanken att jag nog inte gillar det uttrycket.
 
Frida

Kommentarer


Kommentera inlägget här: