smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Harmoni

Idag är en bra dag. Jag är glad, nöjd och harmonisk tror jag. Vad det nu innebär. För mig är det just när jag är nöjd och glad på ett lugnt och tystlåtet sätt. Sådana här dagar vill jag inte ha ljud runt mig. Det ska bara vara regnet, träden och gruset som knastrar, oj vad jag gillar när det knastrar. Fast jag är lite rädd för de där läskiga bruna dödssniglarna som knastrar på ett helt annat sätt när man råkar ha haft blicken uppåt för länge...

Jag märkte att jag störde mig på att någon hade satt på teven när jag var på mitt harmoniska humör, men så tänkte jag om. Jag satte mig så jag slapp se teven men hörde den, tog tidningen och mös av att ha en familj runt mig som gjorde sitt. Sen tog jag ju första chansen till att spela sällskapsspel och få av teven, men det hör inte till. Jag kunde vara mitt harmoniska jag trots tv-störningar...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: