smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Nu är jag här

Äntligen här. Äntligen sambos igen. Äntligen Norrköping. Det känns så roligt att vara här. Dessa sista dagar har gått så otroligt fort och jag har nog inte riktigt fattat att detta är mitt hem nu. En ny stad igen, det trodde jag inte för två år sedan.
 
I fredags körde jag och Ulla till Norpan med fullastad bil. Tiden svischade förbi och vi hade riktigt mysigt och avhandlade alla ämnen mellan utbrändhet till tonårsfylla till bäddsoffor. Det är kul att ha en så bra relation till min svärmor. När vi kom fram väntade min fina Viktor i sina kortaste shorts och sitt vackra leende. Ulla hade köpt med räkor så vi gav oss ut på stan för att inhandla vitt vin och ägg till omelett. Vi hade en mysig kväll och min vän Erika tittade förbi. Så kul att träffas då vi bara hunnit ses en gång denna sommaren. Jag var helt slut efter anspänning, städning, i- och urpackning och bilåkande med konstant prat i fyra timmar och ett glas vin på det och jag trodde jag skulle ligga däckad på vår nya matta. Nej. Jag kunde inte somna. Jävla skit. Ulla sov på turkosa soffan och hade sovit riktigt bra precis som Viktor, och det var ju bra. Lördagen hade ett hylltema. Svärmor hade med sig massa hyllor och konsoler som vi fick välja bland och vi valde ut de som passade. Efter det gav vi oss iväg till diverse byggvaruhus (snark). Mitt i det tråkigaste lyckades jag smita till Willys istället, där älskar jag att gå. Mataffärer alltså. 
 
Väl hemma börjades det borras, skruvas och sågas i en väldans fart. Tog tyvärr inga bilder men tänk er en byggarbetsplats där sågning sker i badrummet, mätning mm sker i vardagsrum/sovrummet samtidigt som matlagning sker i köket. Vi har nu hyllor i samtliga rum. När jag och svärmor var lite trötta på hyllorna gav vi oss ut på stan för att hamna i en secondhandbutik där vi, hör och häpna, spontanköpte en hylla till. Japp. En stringhylla. Japp. Efter att vi fått upp allt, ätit middag och försett svärmor med ett glas vin, gav Vikturd och jag oss iväg (i huset bredvid alltså, inte i staden bredvid) på fest. Jag var glad som en spilleman i min nya fina bluuus. Jag kände i princip alla och herregud vad mysiga alla är mot mig. Känner mig extremt välkommen och inkluderad på alla sätt. I vanlig ordning begav vi oss till trappan efter ett par öl och där var det dans så att jag har ont i benhinnorna idag. Mycket roligt och trots att jag började gäspa efter en liten stund hann klockan bli två och jag hunnit bli uppraggad av en civilingenjör innan vi gick hemåt. Jag somna som en liten gris och sov härligt fram till åtta. Vi tog oss en liten runda till lager 157 innan vi vinkade av Ulla och äntligen var ensamma i vår lägenhet (ja Viktor, nu är den vår!). Trodde vi. Efter några timmar kom min fina syster och hennes man och beundra vår lägenhet på deras väg upp mot Norge. Jättekul att träffa dem och att få visa var vi nu bor. Det är lika mysigt och härligt att träffa dem varje gång. Jag bjöd på mina nyttiga chokladbollar och Nils var lite besviken då de ser ut precis som vanliga men inte riktigt smakar så... Men han fick saft som jag inhandlat just till honom. 
 
Det har varit en bra helg med mycket socialt umgänge och besök som jag uppskattat väldigt mycket. Men nu är det lite skönt att vara ensamma och jag laddar inför praktiken som börjar imorgon. Spännande och lite overkligt. 
 
   
Bra väder att packa i

      
En välbehövlig promenad mitt i allt packande
 
   
Lyckades att inte packa för mycket kläder
 
     
Vyn från där jag sitter. Hallen med Hans Petter Niklas på vägen som vakar (Ni anar hyllan högt upp vid taket där vi har skor...  
 
Vardagsrummet med sovalkoven och den fina stringhyllan och en fin inflyttningsplanta vi fick av Maria och Nils (som sjöng med en enkel tulipan i dörren...)  
Köket med finviktor

Kommentarer


Kommentera inlägget här: