smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Pust

Ojoj vad trött jag är nu. En liten andningspaus innan jag måste tillbaka till att städa den lilla lägenhet som känns enorm just denna vecka... Jag längtar så tills detta är över. Inatt kunde jag inte sova igen och lyssnade på två podcast, provade en klänning mitt i allt och kissade 4 gånger innan jag kom till ro. Hade ju faktiskt kunnat följa med till andra långgatan eller nefiriti som jag fick erbjudande om igår men som jag trodde jag var för trött för, pff. Jaja, nu är det mesta gjort och jag ska träna tills jag stupar idag just för att kunna sova inatt. Tror fysisk utmattning är receptet på denna sömnlöshet. 
 
Igår var en fin dag. Jag vaknade och kände mig förvirrad i lägenhet. Var ska jag städa nu? Vad ska jag packa? Vad ska med, vad ska inte med? Men jag kom till sans lagom till att jag skulle ta mig in till stan och träffa bästa Jeanelle. Hon kom som en uppfriskande paus mitt all städyra, skönt! Vi hade sköna timmar på stan med shopping och supergod lunchbuffé. Kommer sakna henne så mycket när jag flyttar. Det är så skönt att umgås med en vän som känt mig väldigt länge och som inte lever det studentliv jag lever. 
 
När jag kom hem kände jag att min litet svullna hals kändes värre. Sömnbrist påverkar mitt immunförsvar väldigt fort och jag vågar inte riskera att bli sjuk nu dagarna innan praktikstart så jag ställe in min träning. Min favoritträning kettlebell. Ja, inte bara så där för jag har så himla svårt för att avboka pass, speciellt favoritpassen. Jag är dock glad över att jag gjorde det för idag mår jag toppen (förutom den fortsatta sömnbristen) och kan köra styrka och dans. 
 
Nu blir det fortsatt städning, kul! Längtar till imorgon då detta är över och jag kan få krama min Viktor när jag vill!
Piggar upp mig med en bild på min fina (!) pappa.

Kommentarer

  • Hanzi säger:

    Hihihi, Frida du ser ut som ET.

    Svar: Pfff no!
    Smulfrida

    2012-09-14 | 20:47:51

Kommentera inlägget här: