smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Göteborg. Igen.

Varit i Göteborg jag. En trevlig tur med både umgänge med Erikis och AnTonys och mammis. Kuligt kul. Och så fick jag bo i Nellys gigantiska tvåa själv. Ekade lite tomt utan henne men hon tyckte att Portugal var lite mer lockande än mig. Säkert. Var på konferens med mamma, det var väldigt kul (mycket som är kul idag) att hänga med henne i sin arbetsroll. Minns när jag var med mamma på jobbet när jag var liten. Så tråkiga lokalerna och kontoren var minns jag. Och hur tjenis och trevliga alla var mot varandra, de jobbade ju ihop! Borde de inte vara mer sakliga (förmodligen inte ett ord jag kunde då) mot varandra? Typ mer allvarliga?
 
Idag träffade min seminariegrupp ett gäng termin ett:are från socionomprogrammet och berättade om våra praktikplatser. Jag upplevde att jag fick (tog) en slags ledareroll och jag njöt fullt ut. Kanske känner jag mig lite liten och underlägsen bland massa chefer varje dag på praktiken att jag tog första bästa tillfälle att få uttryck för mitt makt- och kontrollbehov. Är sjukt upplyft efter denna dag i alla fall. Kände mig vuxen och erfaren när jag träffade de små liven. Lilla, lilla barn. Ni vet så lite men jag ska lära er och ta er under mina vingar. 
 
Kommer nog ner på jorden imorgondå jag ska till praktiken men just nu är jag nöjd över att känna mig jäkligt bra. 
 

Kommentarer

  • syrran säger:

    å vilken fin b-logg du har!! jag blev inspirerad att åka iväg på strikkekveld ist f å dega. en liten stund av lite mer aktivt liv, sen ska jag komma hem o njuta kontraster med ensamhet o stillhet. puss!

    Svar: Tack du vad roligt. Trodde att jag berättat om min b-logg förr. Puss
    Smulfrida

    2012-10-03 | 19:03:54

Kommentera inlägget här: