smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Joråsåatteh

Nu springer Viktor med sina tights utan shorts över. Jag har makten och inflytandet i denna relation, det är ju tydligt. En annan sak som är rolig är att laktosmagen gör framsteg. Råkade dock förgifta Antonia i min eufori att jag tål matlagningsgrädde... Jag kan dessutom äta lite yogurt utan att byxorna spricker och jag ligger och ojar mig raklång. Fast helt riskfritt för min omgiving är det inte riktigt än, om ni laktoskännare vet vad jag menar... 
 
Praktiken är sköjsig nuförtiden, som vanligt. Hade ett långt möte med i princip alla LSS-handläggare idag och nu oroar jag mig för hur jag ska bete mig/klä mig/hantera min låga ålder och unga utseende när jag ploppar ut som färdig socionom. Där var nämligen några som såg extremt nykläckta ut och som var som små möss. Bete mig äldre kan jag i för sig klara av rätt bra tror jag. Tycker mycket i olika sammanhang som jag har svårt att hålla tyst om, på ett vuxet sätt. Såklart. Så där ligger jag rätt bra till tycker jag. Men fasen utseendet alltså. Får se till att skrynkla ansiktet mycket i ett år framöver så jag är lagom rynkig till jag tar examen. Så får det bli. 
 
Just det, har en ny karriär på gång. Ska starta egen daglig verksamhet som inte är vinstdrivande (förutom vanliga löner då). Joråsåatteh.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: