smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Budapest!

Jaha vilket utbrott jag råkade ha igår... Kändes bra. Gillar att ha så starka känslor ibland som liksom tar lite överhand på ett bra sätt (enligt mig). Som sagt så kan jag ha missriktat min ilska lite. Tror mina känslor och tankar kommer lite från praktiken där det så uppenbart endast är kvinnor inom vård och omsorg i kommunen. Men så är ändå högsta chefen man. Jag får fortsätta fundera vidare på detta och hur jag ska förhålla mig till denna verklighet. 
 
Igår var jag i stockholm och umgicks med päronen. Det var mysigt och jag blev överväldigad av stockholms storlek... Det är mycket som är fint i den staden men det är också för stort för min smak. Vi hade i alla fall en härlig dag och jag tog tåget hem och fick finmiddag. Sedan var det fest hon Hanna och det var väldigt skojigt. Jag pratade länge och mycket med Hannas Borlängevän. Vi dansade länge till Emy och Emils DJande på trappan för att sedan i vanlig ordning gå hem och äta toast till How I met your mother. Vaknade upp imorse med en dunderförkylning tyvärr, så började dagen med massa te och c-vitaminfrukt. Viktor har alltid extrema cravings på juice i bakistillstånd (och i alla tillstånd) så vi begav oss till ICA och tog även en liten tur på arbetarmuseet.
Mysig söndag som även innefattade lite AIK-huligan-drama utanför fönstret. 
 
Förresten, vi har även bokat en resa till Budapest!!! SÅ himla roligt och vi ska iväg redan i mitten av november. Vi hittade så billiga flygbiljetter så att vi kunde lägga lite mer pengar på boendet och läget. Nu ska jag bara be om ledigt 2 dagar... Ska nog gå bra! Vi har bokat en lägenhet som har loft, kök, badkar, nespressomaskin och egen laptop... Blir spännande detta! Ligger upp lite bilder.
 
Lite rörig ordning på bilderna men orkar inte ändra...
Fina DJ-paret Emil och Emy
Outfit för kvällen
Nöjd med Viktors present (som jag provade)
Ett regnigt Stockholm med bästa föräldrarna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: