smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Eget skrivbord

Denna veckan har varit mycket så inte riktigt hunnit få ner något varken här eller min dagbok för universitetet. Igår var det i alla fall två HR-konsulter (human resources) som har hand om personalfrågor och pratade om olika avtal man kan ha. Det var superintressant och jag sög i mig information som kan vara bra för mig att veta om ett år ungefär när jag ska söka jobb. Förutom att jag får lära mig vad min handledare gör och vad en chef gör, så känns det som jag får veta så mycket bra grejer inför att jag själv ska jobba. Allt sånt som känts så avlägset i universitetsvärlden känns nu väldigt mycket mer förståeligt eftersom jag får se allt med egna ögon. Fackfrågor, relationer mellan kollegor, avtalsfrågor, löneförhandlingar (får inte vara med i rummet men ändå ha diskussioner med min handledare), arbetsintervjuer. Kul! Nu ska jag iväg på ett ledningsmöte med 17 chefer som ska slåss om ordet... Detta ska bli väldigt intressant på många sätt.... 
Fått eget skrivbord jag!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: