smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

En dag, ett liv

 
Igår bestämde jag och Viktor oss för en cykelutflykt till Söderköping. Lät ju mysigt och jag såg framför mig att vi satt på smultronstället och åt häftiga glassar i solen. Det var medvind och bra cykelvägar dit så resan dit gick bra och vi trampade på i en timme innan vi kom fram. Väl framme var jag ganska exalterad och positiv och tyckte det var mysigt. Dock var såklart smultronstället säsongsstängt och det var ju första missen på denna utflykt. Jag började tycka Viktor var lite lam och tråkig så då var jag tvungen att kommentera det... Sen upptäckte vi att det var någon slags medeltidshelg och det var massa folk i medeltidskläder och marknad. Det gjorde varken mig eller Viktor på bättre humör. Det blåste massa kallt och vi hade spetsat in oss på en viltklämma i ett stånd som vi bestämde men som inte alls levde upp till förväntan och som dessutom var alldeles för dyr. Kul. Jag blev på jättedåligt humör och vi bestämde oss för att cykla hem. Vi ville ta en annan väg hem som förvisso var lite längre men som var mysigare med skog och längs göta kanal en bit. Lite gladare efter att jag fått sura en stund och Viktor fått ta bild och inspektera slussarna. Det lite gladare humöret varade ungefär 2 av 15 kilometer då Viktor fick punka. Hem (i motvind) kom vi i alla fall och vi var så nöjda av att vara i Nörrköping igen att vår vanliga ömsinthet och snällhet mot varandra kom tillbaka. Viktor tog sig hem och jag tog mig till Emy och en fruktansvärt välförtjänt kaffe. Vi pratade om allt möjligt som vanligt men väldigt mycket om jobb och praktik. Hon är så fruktansvärt klok och jag tror vi tycker väldigt lika om mycket och hon funderar kring livet en del precis som jag. Så, uppiggad av hennes sällskap kom jag hem till Viktor som burrat ner sig med popcorn och täcket. Vi njöt av att bara sitta med varsin dator efter dagens strapatser som nu kändes ganska avlägsna. Emy hade väckt partylusten i mig och jag kände mig sugen att fixa till mig efter den blåsiga och svettiga färden hem. Fick även liv i Viktor och vi värmde upp med lite youtube-klipp som vi gillar (tur vi har samma humor...).
 
På festen var det bara människor jag gillar och det var riktigt roligt. Jag drack lite rödvin och umgicks. Ska förresten provsjunga i en kör på tisdag som en av tjejerna på festen sjunger i. Jättekul!!! När de andra gick vidare till trappan och dansade gick jag och Viktor hem som inte riktigt var på det humöret och gjorde toast och tittade på how i met your mother. En dag fylld med kontraster och känslor av olika slag gjorde att vi slocknade som ljus vid 1-tiden. Jag vet inte hur jag ska sammanfatta denna dag men jag försöker tänka att allt kan inte vara underbart och roligt hela tiden. Jag tycker även det kan vara lite uppfriskande att få klaga lite över att en utflykt inte alls blev som man tänkt ibland och att allt inte blir så lyckat hela tiden. That's life liksom. 
 
Idag tillät jag mig att sova precis så länge jag ville och det blev till halv elva tiden och sedan dess har jag varit på biblioteket, köpt lösgodis och tittat på morden i midsummer. Viktor har pillat med sitt och varit och handlat grejs på panduro och fixat och trixat här hemma. En mysig söndag som jag tror både jag och Viktor behövde.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: