smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Fredag

FREDAG! Så skönt. Det är verkligen som Maria sa att fredagar är en annan sak när man jobbar i veckorna. Nu är jag i för sig "ledig" på fredagar men det är ändå en helgförväntan som är så skön att känna. Dessutom har jag inte så mycket med skolan som måste göras under helgen så jag är verkligen helt ledig. Det är man aldrig när man pluggar annars. I förmiddags var jag och Viktor och shoppade lite. Viktor shoppade. Har äntligen fått honom att förstå tajta byxors fördel när man tränar. Jag gick hem och köpte tajta träningsbyxor på nätet istället. Vad är det med mig? Varför köper jag saker på nätet? Skorna jag köpte kom ju i fel färg så jag fick skicka tillbaka dem. Så det blev ju inget med det så nu försöker jag igen. Denna gången har jag i alla fall provat dem i förväg men fick rabatt på drygt 100 kronor på nätet så det kändes värt det. Det är lite av ett par lyxbyxor som kostar lite mer än min vanliga träningsbyxbudget och den extra kostnaden tog emot men jag tror jag kommer bli supernöjd och i och med att jag tränar rätt mycket och gillar att känna mig tuff och stark på gymmet. Tänk att kläder kan göra det. Det är verkligen så. Undrar varför... Det tråkiga (eller roliga) med internetshopping är att det tar ett par dagar innan man får hem det... Vill ju prova dem NU! 
 
Ikväll vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på men inte ett dugg sugen på fest så det kanske blir klättring eller något annat roligt. Sugen på någon aktivitet och inte filmkväll i alla fall. Mitt nästa projekt med Viktor är att få honom att inse hur himmelens bra det är att klättra i tajta byxor. Hör du det Viktor? Det är sjukt bra!
 
De braiga iphonebilderna är från förra veckans roliga kräftskivefest (fast jag och Viktor åt pizzapaj).
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: