smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Laktos i magen?

Ojojoj. Trött_tjej_89....
 
Igår var en fin dag. Min handledare har varit borta i två dagar på handledarutbildning i Göteborg så jag har varit på kontoret och fixat lite grejer själv. Sen är de andra cheferna så gulliga att de frågat mig om jag vill med på hembesök osv så det har även blivit lite sånt. Jättespännande att se hur de är som chefer och hur det är att ha ärendemöten/personalmöten tillsammans med brukare och anhöriga. Det är lite speciellt men tror det är väldigt skönt för de brukare (för det är frivilligt att vara med på dessa) som vill och kan för de kan på ett annat sätt att vara med och styra insatsen. Igår var jag också och provsjöng i en studentkör som en av Vktors klasskompisar sjunger i. Jag fick följa med henne och det var helt fantastiskt härligt att sjunga igen. Dock vääääldigt ringrostigt. Mitt register har blivit markant mindre. Men det kan ju övas upp. Har skrivit upp mig för att få psovsjunga för körledaren så förhoppningsvis ska jag göra det nästa vecka. SKOJ! 
 
Idag har det varit heldag med planering och möten på kontoret. Det var trevligt och vi fick både fika, lunch och fika. Efter vi alla satt och fnittrade (vissa asgarvade...) sista halvtimmen bestämde min handledare att vi skulle bryta upp. Då begav sig alla till en bowlinghall där vi skulle ha trekamp och middag. Vi spelade bowling, en form av biljard och minigolf. Det var trevligt trots att mitt lag förlorade... Sen fick vi god planka och jag passade på att äta fisk som jag aldrig får hemma. Riktigt mumsigt och trevligt men nu är jag helt slut. 
 
Jag har sakta börjat inför laktosen i mitt liv igen, det går okej. Har gått bra hela veckan med lite vanlig mjölk i kaffet och vanlig keso men idag blev det nog lite för mycket av det goda. Min mage är typ som när man haft en bebis i magen i tre månader (typ). Skönt. Inte. Men det är ändå kul att det går med små mängder i alla fall. 
 
 
Från vår cykelutflykt till Lillsjön för någon vecka sedan.

Kommentarer

  • Viiiiktoooooriuuuuuuus säger:

    ey! Du har ju en blogg ju! och detta upptäcker man nu, pust! Kul att man får sitta och småskratta lite såhär en fredagkväll iaf! Saknar dig massa!

    Svar: Hehe ja jag har smugit upp den... ;) Saknar dig massa med och jag följer din blogg också :D jätteskoj!!!
    Smulfrida

    2012-09-14 | 20:51:47
  • Hanzi säger:

    Asså, jag älskar att du har skaffat blogg finfrida! Kul att läsa om liv och praktik hemma i Sverige. Känns som en kontrast på en helt annan skala, liksom...
    Keep it up! :)

    Svar: Ja eller hur! Att läsa era bloggar är så spännande och får mitt kommunjobb att kännas extremt fjuttigt... ;)
    Smulfrida

    2012-09-14 | 20:52:12

Kommentera inlägget här: