smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Ny karriär

Ny dizajn, javisst. Väldans nöjd över hur fint det har blivit, så välkomnande. Visst? Tycker jag. Viktor är mannen bakom designen. Han kan det där språket (kodning) som inte jag kan och han blir helt frälst när han sitter och kodar. Kul för honom. Skönt för mig som slipper bry mig. Jag ska rädda människor istället. Eller ja, rädda och rädda. Idag var jag hos en LSS-handläggare och nu är det det jag vill bli. Jag vill ha ett sånt fint kontor hon hade, vara så klok som hon var och träffa människorna som behöver hjälp/stöd. Kul att kontoret hamnade längst fram och att träffa människorna sist... Det var utan inbördes ordning. Det var i vilket fall väldigt spännande att prata med henne och få fråga alla frågor som liksom legat och lurat i mig länge. Att inte bara få höra från andra hur det är att vara handläggare utan själv få samtala och fråga ut hur det är och vad det innebär. 
 
Jag blev lite överraskad när hon berättade att hon inte har ett dugg med ekonomi och budget att göra. Det är inte det jag hört men det var en positiv överraskning. Som handläggare har du bara hand om själva handläggningen och beslutar om man har rätt till insatsen enligt lag, punkt. Du bryr dig inte om någon budget eller hur det ska utföras. Du ser bara till om behovet finns och finns det, ja då får den enskilde ett beslut om rätt till insats. Så bra tänkte jag, och så självklart. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: