smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Regniga lördag

Varit en mysig lördag med vintagemässa (säger man mässa? marknad?). Vi köpte en Acnetischa som vi ska dela på, ja det ska vi Viktor, och Viktor kunde ju inte hejda sig utan köpte en affisch till sin samling av ca en miljon affischer. Sedan mötte jag upp Emy och Sara för en golunch på fräcka fröken. Gottigt. 
 
Har funderat en del på hur det är att vara här i Norrköping och sådär. Det är mycket fint men saknar lite av mina grejer i Göteborg, i alla fall mitt piano och hårfön (med tanke på nya frillzen). Saknar att vara kreativ. Jag har därför börjat ta upp ritandet lite. Var ju cirka 50 år sedan jag ritade sist men det kändes väldigt roligt att börja lite smått. Ska till biblioteket i veckan och leta ritarböcker. Sköj! 
Men, när jag var ute och gick nu ikväll slog tanken mig att jag förmodligen saknar känslan av att vara bra på något och få bekräftelse för det. Till exempel att skriva en tenta och få godkänt på den, få veta att du vet vad du snackar om. Även känslan av att man gör något betydelsefullt (OCH JISSES detta ska jag komma ihåg att jag reflekterat över). Jag har lärt mig av min utbildning att känslan av meningsfullhet är väldigt viktigt för människan. Denna vecka när jag varit sjuk har jag inte riktigt orkat ta mig för något och inte heller gjort något vettigt. Jag har inte kunnat träna och inte orkat läsa in mig på något. Jag har alltså inte gjort något betydelsefullt. Det känns urtrist. Jag inser att jag förra veckan, som var fullspäckad, längtade efter att bara få vara hemma och inte göra något men det är annorlunda. Det är en sak att sitta hemma ett par kvällar och glo på dumburken eller slösurfa, men inte varje dag! 
 
Jajajajajajaj. Imorgon ska jag till Götlaborg och träffa Erika och Antonia, myz! Ska även frukostdejta mamma, ha seminarium och informera första terminarna på programmet om min praktikplats. Det blir skoj och meningsfullt. Nu ska jag sy upp de jummlans gardinerna så har jag gjort något nyttigt de senaste timmarna. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: