smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Sociala veckan!

En helg i götet. Det har varit väldigt bra. Åkte tidigt, tidigt i fredagsmorse och naiv som jag är så trodde jag att jag nästan skulle vara ensam på tåget... Eh nej. Jag rullade in i tid och begav mig till kriminalvården där vi skulle ha ett seminarium. Det var roligt att få berätta och höra om allas praktikplatser! Efteråt lunchade jag med bästa Jeanelle, supergod sushi med superfin vän. Fredag till söndag jobbade jag med underbara ungdomar. Insåg att jag saknar att jobba läger. Man får lite distans till saker och ting och jag blir så glad av deras ögonblickliga tillit och kärlek!

Efter lägret åkte jag hem till Elin och Oscar. Oscar gjorde god lasagne och sedan myste vi med Elins favvoprogram just nu: fridlyst. Fick massage med Oscars dyra massagemojäng som inte alls var skön... Men ryggkliaren var bra! Efter en trevlig kväll fick jag sova i deras lyxiga gästrum.

Måndagen var det tråkig föreläsning som kändes ovärd... Men! Jag fick träffa fina Erika och Ida!! Vi lunchade i vanlig ordning på vinotapas, vårt stammishak! Superhärligt och bra att träffa dem igen, längtar till nästa gång! Efter seminarium på em åkte jag hem till norpan och Viktor med stort V. Wonderlovely!

Det var så härligt att mamma tittade förbi i onsdags också. Kändes som väldigt länge sedan!! Vi shoppade och fikade och hade pratade ikapp oss. Finaste mamma!!
På torsdagen tittade Emy, Emil och Kjell (Michelle) förbi och åt upp plommonpajen som mamma bakat dagen innan. Det var mysigt och nu när jag sitter fredagkväll med paj i ugnen inser jag hur härligt social denna vecka varit!! Men det är inte konstigt att jag är trött heller... Nu orkar jag inte skriva mer.. Zzzz!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: