smulfrida.blogg.se

One Tough Cookie

Veckan

Puh vilken dag. Dagen startade 8.15 med ett ledningsmöte med 17 stycken chefer. Det var intressant hur det urkristalliserades olika roller och hur chefernas chef var. Får ju höra väldigt mycket om många och sådär så det var roligt att själv få en uppfattning om personerna. Hade efter det en trevlig lunch på "brödernas" som hade världens godaste salladsbar. Var med personlig assistans 6 chefer och pratade chefsrollen, hur de fått jobbet, min framtid och Göteborg. Det var väldigt kul att höra hur de alla fått sitt chefsjobb och det verkar som platsbankens jobbannonser är hur arbetsgivarens utopi på en ansökan ska se ut. Det var lite skönt och befriande att få höra det från dem. Jag är så sugen på att börja jobba på riktigt!!! Vet att jag säkert snabbt kommer längta tillbaka till det fria studentlivet men just nu njuter jag av att längta dit. Det är ju lite därför vi är på praktik tycker jag. 
 
I måndags tog jag, Viktor, Leo, Linus, Johan, Siri och Mia cyklarna till lillsjön som ligger ungefär 1 mil från Norrköping. En del klättrade och vi grillade och umgicks. Det var helt underbart roligt och ett väldigt fint sätt att umgås med fina vänner. 
I tisdags träffade jag Emy för en promenad och det var wonderlovely. Hon är så mysig och det är verkligen en ny vänskap jag uppskattar mycket! Vi hade väldans mycket att prata om och bestämde att vi skulle ses idag igen men efter ett ha gått 8-17 (ovan tjej) var jag helt slut så det får bli på lördag istället... 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: